Come away with me

Den här bilden får beskriva min måndag. Dagen efter matdagen. Jag gjorde inte många knop, men det var en skön dag.
Tyvärr är det vackra vädret som bortblåst nu. Gårdagens exkursion, en halvdag ute i naturen, med en ridtur ställdes in pga risk för regn. Idag var det bioväder ute. Så nu har jag sett Alice i underlandet (3D dessutom). Dubbad, på franska såklart. Men hur hemskt det än låter så har jag börjat vänja mig vid att munnen inte riktigt stämmer överens med orden nu. Vilket gjorde att jag kunde njuta av filmen och påsen med m&m.s som jag och K delade på.
Näe, nu ska jag skriva klart min kund/försäljare dialog till imorgon.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: moster magdalena

Ser underbart ut med grönt gräs. Här i Varuträsk har vi idag underbart snöblandat regn. Vägen ned till gården är trevligt geggig. Ute i beteshagarna vilar ett en meter djupt blött smörlikt snötäcke, en smet som Wirvla (hästen) och jag red fast i igår då vi gick ner oss i ett dike där snödjupet var än värre. Trodde att vi skulle bli kvar där ute i snögloppen. Till sommaren skulle man sen hitta två skelett, ett från en trött häst och ett från en frustrerad tant. Wirvla redde dock uppsituationen och vi kom till sist hem, trötta och blöta. Grönt gräs....suck. Du får gärna skicka lite i ett kuvert som Wirvla och jag kan lukta på.

2010-04-09 @ 10:16:17
Postat av: mamma

Undrar om man kan ha en bättre måndag? (Det är nästan grymt att se grönt gräs och blommor på bild när man bara har gegga och snöslask utanför fönstret.) Må gott, du får njuta för oss också!

2010-04-09 @ 16:40:59
URL: http://garnochtyg.blogspot.com/
Postat av: Johan

Kan bara hålla med din mamma... längtar tills vi får det sådär :)

2010-04-09 @ 17:38:47
Postat av: Mikael

"Dubbad, på franska" är kanske de hemskaste ord som någonsin har yttrats i filmsammanhang.



Vid närmare eftertanke så kommer de nog god tvåa efter "Dubbad, på polska".

2010-04-10 @ 14:22:51
Postat av: Victor

Glöm inte bort att ta med dig sommaren när du kommer hem. Pappa verkar nog redan tycka att det är sommar här, han har nyss införskaffat sig ett par rullskidor. Han är väldigt optimistisk, resten av familjen är nog lite mer realistiska. Vi har alla bilden då pappa ligger på min säng för två år sedan med två brutna revben i färskt minne.

Men just nu önskar jag att jag låg bredvid dig där i gräset. Vintern kan ta sig.. Om du sparar lite gräs från Frankrike så lovar jag att spara lite snö i frysboxen hemma. Jag kan paketera in snön i potatisbulls-paket. På så sätt misstänker inte mor min att jag har fyllt hela boxen med snö.

2010-04-10 @ 19:23:09
URL: http://bowietobowie.blogspot.com
Postat av: maria P

du har det lyxigt, men jag ska inte klaga, idag hade 12+ och jag fick vara ute och rida i solen, hör och häpna "damdamdam" utan jacka!



++ kul med bild på dig (har inte sett dig på jättelänge så :D + att vi måste in på skype snart.

KRAM

2010-04-10 @ 21:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0