Havet

Lördag. En helt underbar dag. När jag vaknade strålade solen in genom fönstret. Fåglarna kvittrade och frukostbordet var dukat.
Fram med solglasögonen, lite solkräm och ett badlakan, nu var jag redo att möta dagen!
Vi tog oss till stranden där vi kalasade på jordgubbar, kakor och en baguette. Tyvärr var det ingen som hade en volleyboll, men jag lärde dom andra hur man spelar snappa näsduk istället.
Denna dag var jag inte ensam i vattnet. Jag hade sällskap utav inte en eller två, utan flera krabbor! Lite läskigt. Men tårna sitter fortfarande kvar.
Vi satte oss vid kanalen och njöt av eftermiddagssolen och matade fåglarna med våra matrester.
På kvällen åt vi middag i B och Ms bakgård. De hade dukat fint med snäckor och tända ljus. Chips, pizza och vin, choklad- och vaniljglass med bananer serverades. Vi åt under en stjärnklar himmel och satt och pratade långt in i natten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kunde ni sitta utomhus långt in på natten? Verkar vara varmt och skönt. Vi har haft sol, snö och hagel idag. Aprilväder. Ingen risk att man bränner sig i solen här.

2010-04-18 @ 22:28:19
Postat av: mamma

det var jag som kommenterade om snö och hagel mm.

2010-04-18 @ 22:30:38
Postat av: Sara

Igår var det mörkare moln än jag sett på länge här. Åkte mot dem med tbanan och när jag klev av under molnet spöregnade det. Aprilväder minsann! Idag är det klarblå himmel och sol men ska bara bli som mest 8 grader. I natt ska det bli minus! :-(

Jag vill också ligga på stranden och käka jordgubbar och sola...

2010-04-19 @ 09:16:05
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: maria

svar: ja det är faktiskt lite hemskt, men man kan alltid se om lite då och då, eller börja på ny serie :), och det kändes awesome att komma in preliminärt!



du har det lyxigt som vanligt med sol och bad allt. jaja, det kommer till oss också snart hoppas jag.

2010-04-19 @ 18:14:08
Postat av: moster M

Det där med pizza, vin och djupa samtal i varma mörka sommarkvällar låter förföriskt. Din mor borde inte få läsa sådant Ingrid. Risk finns att hon bommar igen affären och drar söder ut.

Annars har vi nästan haft lika mycket sommar i Varuträsk. Nästan, man behövde inte ta på sig ylletröjan under arbetsoverallen iallafall. Och det är snöfritt...på vägarna. Men solen sken och mer sångsvanar har dykt upp nere vid ån. Sädessärlsn är också tillbaka och minns fortfarande hur man retar Svinto.

2010-04-19 @ 22:01:04
Postat av: Ingrid

För tillfället är det ingen fara på taket, det är lättare sagt än gjort att ta ett flyg hit nu...



Det känns lite konstigt att missa våren och allt som hör till (slask, sol, alla dessa fåglar) i Sverige, men jag överlever nog ;). "Våren" här är nästan som sommar, så jag undrar hur sommaren är?

2010-04-20 @ 23:32:42
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/
Postat av: Maria

Gud vad underbart du verkar ha det!



När vi ses ska vi äta god mat, dricka gott vin och prata under stjärnorna.



Här går vi mot vinter... Ännu så länge värmer solen och vi har underbara höstdagar. Snart kommer skidåkningen igång, är dock sugen på pepptalk med IP.

2010-04-21 @ 08:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0