Ge mig en cykel?

Dessa strejker. Ska de aldrig ta slut? Var och varannan dag läser jag små meddelanden på tramen om att "vissa störningar kan förekomma under dagen" - på grund av strejk. Låt gå för att de ställer in några turer lite nu och då. Men när de kör totalstopp börjar det bli jobbigt på riktigt.
Idag var det en sådan dag. Tanken var att de skulle börja gå igen vid tre. Rastlös som jag var började jag gå längs rälsen och när jag en timma senare närmade mig min hållplats hade jag fortfarande inte sett röken av dessa blommiga skapelser. Så det blev en ofrivillig långpromenad hem.
Nu håller jag tummarna på att tramen börjar gå före jag ska in till stan ikväll, för att inte tala om när jag ska hem.
.
Näe, nu får det vara nog med klagandet! Det löser sig nog. Jag kan berätta om tisdagen som var istället. Det var soligt och varmt. Närmare bestämt 26 grader. Vi smet en kvart tidigare från sista lektionen för att hinna med bussen till stranden. Vi åt lunch, solande, badade, spelade volleyboll och åt glass. Det var till och med varmt i vattnet! (Fler än jag tyckte det).

Kommentarer
Postat av: maria p

du kan ju alltid se det som att du får motion. och sagt många gånger förr: lyxigt med värmen, dock ska jag inte klaga för jag gillar våren nu. solen skiner och vi kan sitta på bänkar och bara gilla läget B)

2010-04-22 @ 18:54:41
Postat av: mamma

Vill också åka till stranden och känna den goa solvärmen! Håller tummarna för att tramen fungerar ikväll - går det inga bussar? Kan man cykla eller är det livsfarligt? I så fall kan du ju köpa en cykel och sälja den när du åker hem.

2010-04-22 @ 20:05:27
Postat av: Sara

Nej strejker är inte okej... Hur står de ut med dessa hela tiden? en gång kan man väl anpassa sig men att ständigt behöva gå osv är inte okej. Det tar ju så lång tid!

Ert väder är jag avundsjuk på. Det har snöat till och från i tre dagar här. Smälter ju direkt på marken men i morse var det riktigt stora och fina flingor som ringlade ner. Sådana man älskar i november/december. Nu morrar man åt dem istället...

Fast jag är glad om det blev varmt och soligt från valborg, då kan jag tentaplugga inomhus med gott samvete....

2010-04-22 @ 22:27:40
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Mormor

Låter ljuvligt med sol och bad. Här har vi dock härlig vårsol. Satt på sparken på isen i dag och

försökte få upp nån fisk ur det borrade hålet, men icke. Men hade ju orsak sitta med näsan mot solen.

2010-04-25 @ 20:22:54
Postat av: mamma

väntar på nytt inlägg...vad har du gjort i helgen? Hur går det med strejkerna, måste du köpa en cykel?

2010-04-25 @ 22:48:33
Postat av: Maria

Vad jag saknar dig, Har du lagt ner skype?!!?!?

2010-04-28 @ 00:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0