Glad påsk!

Nu har ätandet nått nya höjder! (Hur det nu är möjligt). Påsken här är en högtid man firar med familjen, vid matbordet. Hela morgonen har det varit full rulle i köket. Fönstren har stått på vid gavel för att vädra ut matoset och bordet var dukat långt innan jag ens hunnit tänka på frukost.
Familjens morföräldrar kom hit runt halv ett för att äta med oss. De hade med sig två stora chokladtuppar, en till dottern i familjen och en till mig. Hur gulligt som helst, jag blev jätteglad!
Måltiden inleddes med lite blandade tilltugg. Oliver, morötter, kex, kryddad potatis, någon form av sallad med citron. Därefter förrätt. En ost/potatisröra inbakat i en crêps serverat med en grönsallad. Huvudrätten utgjordes av stekt potatis, kött och bönor. Ungefär nu började jag bli mätt på riktigt. Den obligatoriska ostbrickan ställdes fram. Därefter efterrätt. Jordgubbar med vaniljsås och grädde. Somrigt och gott. Några små chokladägg. Och som grädde på moset, en fruktpaj!
Det var väldigt gott, vi har pratat och ätit i flera timmar. Men jag tvivlar på att jag någonsin kommer kunna gå igen.
Glad påsk!

Kommentarer
Postat av: Sara

Puh, förstår om du rullar! Vad härligt att kunna ha fönstren vidöppna ändå! Här är det visserligen nästan 10 plusgrader, men det blir ändå kyligt fort om inte solen skiner.

2010-04-04 @ 19:26:18
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: mamma

Det var en rejäl påskmåltid - låter som både lunch och middag! Fin bild, undrar om det är ett fruktträd som blommar? Vi har just ätit middag och skall nog få efterrätt, ser en god bakad kaka med glasyr på skänken i "datahallen". Fint väder har vi haft idag, vi har njutit i solstolar på gården och på sparkar med fällar. Åkt skidor runt holmen, bakhalt men härligt.

2010-04-04 @ 20:52:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0