Fotboll!

Igår kväll var jag på mitt livs första fotbollsmatch. Jag har aldrig haft något större intresse för fotboll. När man fick välja mellan att spela fotboll eller exempelvis fara ut och springa på gympan valde jag alltid det andra alternativet. När det är dags för OS eller EM är jag  den sista som vet vem som ska möta vilka, när eller var de  spelar. Men nu, när Umeås damlag av alla platser i världen skulle spela här, i Montpellier, kunde jag inte låta bli att fara.
Så jag hakade på de andra från skolan som skulle dit (de flesta svenskar) och när kvällen kom hade UIK en liten hejarklack på läktaren. Och det var otroligt nog väldigt spännande! Frankrike ledde med två noll en bra bit in i andra halvlek. Men med bara någon minuts marginal kvittarade svenskarna. Vi jublade  och resten av arenan drog en djup suck.
.
I "tramen" (typ en spårvagn) på vägen hem blev det knökfullt. Det var många som firade St Patricks day och de tillsammans med alla som sett matchen fyllde vagnarna snabbare än fransmännen kör bil. Det var som att stå på studentflaket igen. Folk skrek  och sjöng. Det var varmt och vi stod packade som sillar. Men det var en upplevelse det med.

Kommentarer
Postat av: maria

vilka var det som vann till slut då? :)



du har det allt lyxigt med fint väder, idag var det halvt snöstorm = 1 dm snö, och jag som just har fått min förhoppningar om våren.

2010-03-18 @ 18:43:24
Postat av: Sara

Kollade i Metro imorse temperaturen för morgondagen runt om i världen. Kollade Tokyo, London och Paris och Paris vann värmeligan. Lyxo.



Låter kul med fotbollen, trodde inte du var så antifotboll! Kul att du gillade det iaf :-) Undrar också vilka som vann...

2010-03-18 @ 18:48:15
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Det blev oavgjort, 2-2. Men Fransmännen deppade och UIK firade, så det kändes som om vi vunnit.



Jobbigt. Men om det får dig att må lite bättre så har det varit molnigt här idag. Men ni vill väl att snön ska vara kvar i påsk?

2010-03-18 @ 18:50:15
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/
Postat av: Johan

Låter roligt. Men nu är frågan, hur fort kör fransmännen bil?

2010-03-18 @ 18:52:37
Postat av: mamma

Tänk att du blev tvungen att åka ända till Frankrike för att få se en fotbollsmatch!VK har skrivit om matchen i dagens tidning - där får man i alla fall intrycket att 2-2 är lika med vinst för UIK. Kanske lite synd om laget från Montpellier ändå?

2010-03-18 @ 20:06:46
URL: http://garnochtyg.blogspot.com/
Postat av: Janne

Eftersom det blev 0-0 i matchen i Umeå gick Umeå vidare p g a fler mål på bortaplan.

2010-03-18 @ 20:19:44
Postat av: Ingrid

Tillräckligt fort för att jag ska bli rädd när jag är ute och går ;)

2010-03-18 @ 20:19:46
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0