Livet på operan

Har jag nämnt att solen alltid skiner här? Jag har inte sett ett enda moln sen jag kom hit. På mornarna och kvällarna är det lite kyligt, men mitt på dagen känns det som sommar.

Idag har jag och C strosat runt i staden. Jag har bokstavligen gått tills mina fötter började blöda (vilket jag inte märkte förren jag kom hem). Vi åt lunch på kanten av en fontän. Efteråt gick vi till Corum, stadens operahus. Min värdfamilj hade tipsat om utsikten från taket där och den var inte dum!
Väl uppe på taket träffade vi några andra elever från skolan. Taket verkar vara ett populärt ställe att sitta och prata, plugga eller sola på. Vi satt och njöt av solen och värmen i nästan två timmar.

Kommentarer
Postat av: mamma

Verkar trevligt på taket i solskenet! För din information kan jag meddela att det ikväll är 18 minusgrader i Mo...

2010-03-16 @ 22:20:45
URL: http://www.garnochtyg.blogspot.com/
Postat av: mamma undrar

Vi har skickat några mejl till dig idag, har du fått dem?

2010-03-16 @ 22:36:37
Postat av: Sara

I sthlm skiner solen nästan jämt numera, dock varierar temperaturen mellan -10 och +3 ungefär. Men vad gör det när himlen är blå?!



Låter riktigt härligt där nere i söder. Jag är inte alls avis, och absolut inte på blödande fötter! :-)

2010-03-16 @ 22:53:19
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: sara

det är inte okej att du får vår och jag får elvahundra minusgrader! :) jag tycker att du ska komma hem istället, eller eventuellt att du skickar hit värme, så jag överlever i tre månader,tills du kommer hem :)

2010-03-17 @ 10:21:23
URL: http://sarss.blogg.se/
Postat av: Johan

Verkar jätteskönt, vi har haft rätt soligt i stockholm senaste dagarna men idag är det molnigt och snöade lite. Jag kan bara hålla med, snälla skicka lite värme upp hit. Jag är tokless på snö.

2010-03-17 @ 10:29:13
Postat av: Ingrid

Jag saknar verkligen inte kylan. Idag var det kanske 16 grader ute. Men i solen är det extra varmt och gott. Jag skickar lite värme norrut! Håll ut, våren väntar bakom hörnet.



(Jag har precis läst era mail :) )

2010-03-17 @ 16:42:06
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0