Andra halvan av solen

Det soliga, varma vädret är här igen! Detta firade vi med lunch i vår favoritpark. Vi fick sällskap av två söta hundvalpar. Här är det många som har hund. Det är omöjligt att gå utanför dörren utan att se en hund. De flesta går lösa och ibland ser man dom sittande utanför en butik (utan koppel), lydigt väntande på husse/matte i affären. Efter mötet med den lilla svarta krabaten på bilden nedan blev jag väldigt sugen på att skaffa hund själv...
Måndag - Solig dag i parken.

Senare under eftermiddagen låtsades Angelica och jag studera medicin på en skola i centrum för att komma åt den bästa vyn av katedralen Saint Pierre. Denna sida av katedralen är skymd från gatan, men från en balkong på skolan kan man njuta av den:
Katedralen Saint pierre

Vi har spenderat två dagar på stranden också. Idag tog Michel, Sebastian, Katarina och jag en biltur dit efter skolan. Det är så praktiskt och enkelt med bil. Bussarna är oftast smockfulla och varma.
Det blåste  väldigt mycket vid havet idag. Vi åt vår medhavda lunch under våra sjalar och handdukar för att slippa svälja sanden som yrde runt oss. Men vi fick ju gratis peeling i alla fall.
Lagom rastlösa tog Sebastian och jag en tur för att undersöka skateboardramparna ett stenkast bort. Om jag inte har något bättre för mig i höst ska jag lätt skaffa en longboard och susa omkring på gatorna.
Ett stenkast från stranden

Vi tog en promenad ut på piren också. Där det om möjligt blåste ännu mer, men det var härligt!
Piren

En annan rolig sak: jag har fått sommarjobb! Trodde inte det skulle vara möjligt eftersom jag kommer hem runt den 12-13 juni och är borta nästan hela juli. Vem vill anställa någon 2-3veckor liksom? Så just nu är jag ganska nöjd. Får eventuellt jobba i augusti också, lite beroende på vilket datum jag kan börja jobba.
Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till sommarjobbet! Vad är det för något?

Allt verkar härligt där nere :-) Inte lika avis på sol och värme nu eftersom vi har fått sommar i sthlm!

2010-05-19 @ 23:34:48
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har blivit fint väder här i England också nu. Ska nog ta mig ut om en stund.

En av mina lägenhetskamrater har en Longboard, han älskar den och brukar ta långa turer på den. :)

2010-05-20 @ 11:47:13
URL: http://lookingnorth.blogg.se/
Postat av: maria P

jag vill också ha longboard! vi får skaffa när du kommer hem! :D

2010-05-20 @ 21:47:48
Postat av: mamma

Vi har varit utan internet i två lååånga dagar! Nu är nätet fixat igen och vi kan åter ha kontakt med omvärlden, skönt! Det ser så härligt ut med det glittrande havet (blåsten syns inte), är det någon badvärme i vattnet? Skall du jobba på ditt vanliga jobb när du kommer hem? Bra om du får juli ledigt!

2010-05-20 @ 21:49:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0