Ingen fara på taket

I onsdags var vi och bowlade. Otroligt nog gick det bra. Kloten hamnade inte i rännan och jag lyckades pricka av de där vita pinnarna i slutet av banan. När matchen var slut hade jag samlat på mig 132 poäng. Vilket var hela fem poäng mer än den som hade näst högst poäng! Innan åt jag middag hos Katarina, tomater och tortellini. Mycket gott. När vi såg att vi hade gott om tid på oss tog vi på oss skorna och sprang till bageriet som låg ett stenkast bort. Där inhandlades vår mycket franska efterrätt. Två macarons.
I fredags var det fest med tema Marie Antionette. Det var lite svårt att få tag på kläder, så jag satsade på håret istället. Några hårnålar, lite inbakat tidningspapper och lite hårspray och jag var redo. Trevliga människor, en bakgård och lite bakelser, kan det bli annat än bra?
Annars har det inte hänt så mycket, jag har tränat lite, varit i kyrkan, pluggat, nästan blivit av med min mobil, en liten incident med en kille som ville sälja droger, sovit, sett på film...

Kommentarer
Postat av: mamma

Har du någon bild på dig i Marie Antoinettefrisyr? Tidningspapper i håret??? Apropå incidenten med mobilen, hoppas det inte var alltför otrevligt. Hörs inte kul att du råkat ut för nån som vill sälja droger. Du får vara på din vakt (men det var du kanske eftersom du har mobilen kvar)!

Kram

2010-05-09 @ 22:55:04
Postat av: Sara

Hm, låter som det kan hända mycket konstigheter i Frankrike... Är också nyfiken på frisyren!

Grattis till bowlingen!

2010-05-09 @ 23:14:05
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: maria p

håller med om en bild på frisyren, det lät ganska knasigt som du beskrev, men jag kan ju tänka mig.

+ att när du kommer hem måste vi ju fara och bowla!

2010-05-10 @ 18:55:01
Postat av: Ingrid

Jag ska se vad jag kan göra åt bilden, ha inte för höga förväntningar på frisyren bara.



Det var minst sagt en obehaglig upplevelse, men det gick ju bra trots allt.



M:Det ska vi, jag har inte glömt ;)

2010-05-12 @ 18:55:21
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0