Guldkorn

Tiden bara flyger iväg! Veckorna känns nästan som dagar. Nästan. Imorgon är det fredag och då drar vi på teamtur. Spännande, vår grupp (en tredjedel av klassen) ska till Stord. Om det säger er något, jag har ingen aning. Det blir nog kempebra!
Tänkte passa på och bjuda på lite utsikt från ett av bergen. Efter lite mer än en timmas vandring genom skog och snår närmade jag mig toppen, hittade lite blåbär och en norrman. Han var för övrigt den som fick äran att avslöja det svenska valresultatet.  
Norge är ett vackert land, det måste erkännas.

Igår kväll hade vi svensk kväll. Tacos, kladdkaka, gott sällskap och idol stod på menyn. Tyvärr togs inga bilder, men en bild från vår middag med potatisbullar kan ni få!
Vardagsmat.

Vi har, hör och häpna, haft bra väder flera dagar i rad. Och nu pratar jag inte utifrån min nya definition av bra väder (dvs uppehåll) utan bra väder som i sol och stjärnklara nätter, långpromenader och middag i parken.

Engångsgrillar är inte så dumma trots allt.

För övrigt har vi fått en bibelläsningsplan, NT ska vara läst innan jul.

Näe, nu är det dags att börja packa inför morgondagens äventyr!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja Norge är vackert :-) Men det är himla fuskit att de ska ha bra väder när vårt är kasst (tvärtom är bra). Idag var det för jobbigt för SL tydligen för det var totalt kaos imorse (varken jag eller Johan skulle dock åka på morgonen). SL har stora problem och jag ser inte fram emot vintern...



Hoppas Stord är fint! Om det nu ska vara fint :-) Jag hoppas att du röstade dock! Moi importante!



Lycka till med NT!

2010-09-30 @ 23:46:18
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: mamma

Tack för lite nyheter om Norge-livet! Ja, nog är det vackert där alltid, och varmt och skönt verkar det också vara. Potatisbullarna ser goda ut, kanske vi får laga detta när du kommer hem?

2010-10-03 @ 16:52:08
Postat av: maria

roligt med uppdatering! :) vädret verkar nice, ser ut att vara varmt = avundsjuk maria. Varje morgon har jag mössa vantar och stor halsduk men ändå hackar jag tänder. Livet är hårt i Norrland.



Syns på fredag också! :D

2010-10-03 @ 17:14:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0