Norge!

Nytt land, ny skola, nya människor. Jag har alltså landat i Bergen, Norge. Ryktet har vingar, så de flesta av er vet vad jag gör här, men utifall att någon missat det ska jag gå på bibelskola. Och jobba. För Norge är ett dyrt, men vackert land.
Redan nu kan jag säga att det kommer att bli en social tid. Folk hälsar på varandra kors och tvärs, helt spontant, utan förvarning. Vilket är helt underbart! Jag vet inte hur många gånger jag tänkt att det borde vara som när man var liten, då man bara sprang över till någon så fort man hade lite tråkigt.
Bergen ska tydligen vara en av städerna där det regnar mest i norden. Sägs det. I min värld är det alltid fint, för solen har lyst varje dag sen jag kom hit. Idag for vi till och med och badade efter middagen. Inte nog med att det var varmt i luften, vattnet var skönt också!
Skön simtur i september!

De har lite spännande matvanor här också. Lunch är lika med mackor. Varje dag. Mer om detta en annan gång, för nu ska vi äta kvällsmat!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hm, de har väl ingen gratis skolmat som vi har? Kanske därför lunch = mackor?

Hoppas du får roligt där! Hur länge stannar du?

2010-09-10 @ 08:42:18
URL: http://smuppra.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Precis, de har som alltid fått ta med sig något och mackor är ju väldigt enkelt då.

Ett läsår är tanken, men jag kommer hem på loven och så :)

2010-09-10 @ 20:26:56
URL: http://fjantenifrankrike.blogg.se/
Postat av: mamma

Fjordsim verkar härligt - hur länge är det badvarmt i havet? Har du lagat någon riktig mat ännu, eller lever du på mackor?

2010-09-13 @ 21:37:01
URL: http://garnochtyg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0